Uusi WooCommerce-verkkokauppa

WooCommerce-verkkokauppa Rehakka Group

Rehakka Group on kotimainen ammatti- ja vaativaan harrastekäyttöön tarkoitettujen koneiden ja laitteiden verkkokauppa

Rehakka Group Oy on vuonna 2010 perustettu perheyritys Pirkanmaalta. Yritys on koneiden ja laitteiden maahantuoja, joka hankkii tuotteet suoraan valmistajilta tai valmistuttaa ne ja myy tavaran suoraan käyttäjille, niin ammattilaisille kuin harrastajillekin. Laadukkaiden ammatti- ja vaativaan harrastekäyttöön suunnitelluille koneille ja laitteille Rehakka Group lupaakin kahden vuoden takuun ja vielä ilmaiset toimitukset Suomen sisällä.

Rehakka Groupin toiminnan mottona on ”Haluamme, että sinä nautit työstäsi tai harrastuksestasi, kun sinulla on oikeat välineet.” – ja ihan samalla ajatuksella lähdimme toteuttamaan yrityksen uutta verkkokauppaa, kertoo Mimmi Puhakka Artiosta.

Käyttäjälähtöinen ratkaisu

Projektin tavoitteena oli rakentaa nykyaikainen, selkeä, helposti käytettävä ja luottamusta herättävä verkkokauppa WordPress-ympäristöön WooCommerce-verkkokauppalisäosalla. Lisäksi sivuille rakennettiin aiempaa sujuvampi, käyttäjälähtöinen verkkokauppiaan käyttöliittymä.

WooCommerce-verkkokaupan käytettävyyden parannuksia räätälöinnillä.

Tilaajalla oli jo aiempaa kokemusta WooCommerce-verkkokaupasta, joten käyttöympäristö oli tuttu ja lisävaatimukset olivat näin ollen helppo määritellä. Erityisesti verkkokaupan ylläpitopuolen käyttöliittymään toivottiin selkeyttä ja helppokäyttöisyyttä.

Tuotetietojen syöttöön vaadittavia lisäkenttiä muokattiin ja lisättiin tilaajan toiveita vastaavaksi. Nyt tuotetietojen lisääminen on loogista, se ohjaa tietojen täyttäjää syöttämään tarvittavat tiedot.  Jo entuudestaan helppokäyttöinen WordPress + WooCommerce yhdistelmä taipuu nyt vielä enemmän asiakkaamme tarpeisiin.

Osastojen ja hakutoimintojen avulla joustavuutta tuotehakuun

Rehakka Groupin imagon mukaiselle verkkosivulle rakennettiin tuotehaku, jonka avulla asiakas pääse välittömästi ostamisen ytimeen, jos tarvittava tuote on jo tiedossa. Verkkokauppa osastoitiin Rehakan tiimin toimesta, jotta sivujen käyttäminen ja tuotteiden löytäminen on helppoa ja vaivatonta. Lisäksi osa osastoista sai myös kategorisen haun, jolla voi helposti suodattaa esim. juuri tiettyyn laitteeseen sopivaa komponenttia tai varaosaa.

Kaupan taustalle mahdollistettiin yhdistelmätuotteiden myynti, keskenjääneiden ostosten muistutusominaisuus sekä tuotearvostelujen viestijärjestelmä, joka lähettää asiakkaalle arvostelupyynnön automaattisesti kaksi viikkoa tilauksen käsittelystä. Samalla uudistuksella yrityksen myyntiä ja asiakaspalvelua asennettiin tukemaan HubSpot integraatio, jonka käyttöön otossa oli mukana virallinen HubSpot-kumppani.

Tuotesivun kustomointi kävijäystävällisemmäksi

Rakensimme myös asiakkaan toiveiden mukaisesti tuotekuvien yhteyteen oman huomiotieto-kentän. Kentän avulla voi tuotteelle syöttää lisähuomion, jolla on helppoa ilmaista esimerkiksi tuotteen tietty ominaisuus, tuotteiden toimitukseen liittyvät lisätiedot tai vaikkapa saatavuuteen liittyvää lisäinformaatiota.

Normaalin tuotekuvan sijaan myös videon esittäminen on nyt mahdollista tuotekuvan paikalla. Tämä ominaisuus antaa mahdollisuuden esitellä tuotteita paljon monipuolisemmin ja laajemmin.  Samalla tuotteen ulkoasuun kustomoitiin lisäominaisuuksista kertova välilehtikavalkadi, joka antaa laajat mahdollisuudet esitellä myyntituotetta  mahdollisimman monipuolisesti. Tuotteiden esittäminen välilehdillä tuo myös käyttömukavuutta, sillä kaikki tiedot eivät aukea kerralla, jolloin kukin voi omien tarpeidensa mukaan lukea lisätietoa eri välilehdiltä.

Kustomoidut välilehdet olivat:

  • tuotteen kuvaus
  • ominaisuudet
  • ohjevideot
  • muut tutustumisen arvoitse tuotteet
  • tuotteet, joista asiakas saattaisi myös pitää
  • kohdistettu tiedustelulomake tuotteesta
  • tuotearvostelut

Joustavaa työskentelyä eri työkaluin

Projektitiimiin kuuluivat tilaajan edustajat Rehakka Group Oy:stä, konsultoivana yhteistyökumppanina mainostoimiston edustaja, HubSpot-konsultti ja toteuttajana Artio Oy:n projektityöryhmä. Fyysisten tapaamisten lisäksi projektin eri vaiheissa kokoonnuimme Teams-palavereihin.

Verkkokauppauudistuksen lisäksi yritys uusi myös muun graafisen ilmeensä, värimaailman sekä logon. Näistä vastasi mainostoimisto, ja sen raameissa rakennettiin verkkokaupan ulkoasu, joka on mielestämme varsin raikas ja onnistunut.

Uuden verkkokaupan ja ulkoasun myötä vaihtui myös kaupan nimi. Aiempi Suomenkorjaamokoneet.com on nyt Rehakkagroup.com.
Tutustu toteutukseemme Rehakkagroup.com ja tilaa koneet helposti verkosta!

Lisätietoja projektista Artio Oy, Mimmi Puhakka, puh. +358 400 955 993

Viimeisimmät artikkelit

Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Eikö
etsimääsi
löydy?