Koronavuosi mullisti verkkokaupan

WooCommerce-verkkokauppa

Koronavuosi mullisti verkkokaupan ja toi mukanaan paljon uusia ostajia

Ilman yllätyksiä WooCommerce-verkkokauppa piti ykkössijansa suosituimpana verkkokauppa-alustana.

Paytrailin raportti ”Verkkokauppa Suomessa 2020” paljastaa suuren muutoksen suomalaisten ostoskäyttäytymisessä. Raportin tulokset osoittavat vuoden 2020 olleen poikkeuksellinen suomalaisessa verkkokaupassa.

Vuonna 2020 verkkokaupasta tuli osa suomalaisten perusarkea

73 % suomalaisista kertoi tehneensä ostoksia verkkokaupoista edellisen 28 päivän aikana.

Verkkokaupan arkipäiväistymistä edisti ihmisten liikkumista ja fyysisiä kontakteja rajoittanut koronaviruspandemia.

Moni kuluttaja tutustui verkko-ostamiseen ensimmäistä kertaa, kun verkosta tulikin etäelämän myötä yhtäkkiä uusi normaali. Kyselytutkimuksessa 24 % suomalaisista kertoi lisänneensä verkko-ostamistaan koronarajoitusten myötä.

Nyt on aika innovoida – kaista on auki!
Verkkokauppa Suomessa 2020 -raportti (Paytrail)

Mikä on WooCommerce-verkkokauppa

WooCommerce on WordPress-julkaisujärjestelmän lisäosa, jonka avulla saat verkkokaupan WordPress-sivustollesi. WooCommerce on monipuolinen ja suosittu verkkokauppa-alusta, jonka voi ladata ilmaiseksi.

Muokkausmahdollisuuksia erilaisiin verkkokauppatarpeisiin on paljon, melkeinpä rajattomasti.

Tyytyväiset WooCommerce-käyttäjät suosittelevat alustaa erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla on kohtuullinen tuotevalikoima ja jotka etsivät edullista, mutta monipuolista ja joustavaa ratkaisua.

Tunnettuuden lisäksi WooCommerce on Suomen ja kansainvälisestikin käytetyin verkkokauppa-alusta ja yksi WordPressin suosituimmista lisäosista.

WooCommerce on WordPressin verkkokauppalisäosa, joka ei esittelyjä kaipaa

WooCommercen valintaperusteissa korostuivat eniten alustan monipuolisuus, laaja muokattavuus ja yhteensopivuus muiden järjestelmien kanssa. Sitä pidettiin

  • helppokäyttöisenä
  • selkeänä
  • edullisena
  • luotettavana

Tämän vahvistaa Paytrailin Suuri verkkokauppa-alustaraportti 2020 (Paytrail) kertoessaan suomalaisten verkkokauppiaiden kokemuksia.

WooCommerce perustuu WordPressin tavoin avoimeen lähdekoodiin

WordPress-sivustosta saadaan helposti verkkokauppa. WooCommerce-verkkokauppa on lähes rajattomasti muokattavissa. Verkkokaupan kehittämiseen ei ole juurikaan teknisiä rajoituksia ja sen lataaminen ja päivittäminen on ilmaista.

WooCommercessa myydään suosituista verkkokauppa-alustoista fyysisten tuotteiden lisäksi selvästi eniten myös palveluita.

WooCommercen valintaperusteissa korostuvat eniten

  • alustan monipuolisuus
  • laaja muokattavuus
  • yhteensopivuus muiden järjestelmien kanssa

Kun haluat oman verkkokaupan, WooCommerce on hyvä vaihtoehto sen suuren suosion vuoksi. WordPress ja WooCommerce ovat hallussa useilla osaavilla tekijöillä ja kehitysyhteisöissä, jolloin kaupan kehittäminen ja ylläpito ovat helpommin järjestettävissä.

WooCommercen edut verkkokauppana

  • WooCommerce on avoimen lähdekoodin ohjelmisto.
  • Se on ilmainen käyttää ja päivittää.
  • Saat WordPress-kotisivut ja WooCommerce-verkkokaupan samalla alustalla.
  • Verkkokaupassasi on helppo käyttöliittymä, hallinta ja ylläpito WordPressin helppokäyttöisen hallintapaneelin kautta.
  • Helposti ja hyvin hakukoneoptimoitava.
  • Kaupan lisätoiminnoille on saatavilla runsas valikoima valmiita lisäosia.
  • WooCommerce-verkkokauppa rakentuu juuri sinun ja ennen kaikkea asiakkaittesi tarpeitasi vastaavaksi.
  • WooCommerce-verkkokauppaan on helppo liittää yleisimpien maksuvälittäjien maksujärjestelmät. Yleisimmät verkkomaksutavat Suomessa ovat verkkopankki-, maksukortti- ja mobiilimaksut, lasku- ja osamaksuvaihtoehdot.
  • WooCommerce tarjoaa asiakkaillesi vaivattoman ja helpon ostotapahtuman.
  • WooCommercessa on helppo maksujärjestelmien liitäntä ja valmiit moduulit yleisimmille maksujärjestelmille.
  • Kaupassasi on kasvunvaraa, verkkokauppa on laajennettavissa ja muokattavissa tarpeittesi mukaan.
  • Verkkokaupan toiminnallisuuksia on mahdollista lisätä käyttämällä erilaisia valmiita lisäosia.
  • Tuki monikielisyydelle avaa mahdollisuuden kaupan kasvattamiseen kansainväliseksi.

Mitä WooCommercella voit myydä

Tavaroita, palveluja, lahjakortteja, ladattavia tuotteita – aivan sen mukaan, kuinka kattava valikoima erilaisia tuotteita kaupassasi on.

Ratkaisumme verkkokauppasi toteutukseen

Helppokäyttöinen, toimiva ja tyylikäs verkkokauppa, joka on auki 24/7. Me teemme räätälöidyt WooCommerce-verkkokaupat WordPress-alustalle.

Voit jättää meidän huoleksemme nykyaikaisen verkkokaupan turvallisuusvaatimukset ja verkkokaupan responsiivisuuden. Eli kauppasi mukautuu eri päätelaitteille eikä muodosta estettä kaupankäynnillesi.

Kiinnostuitko, ota ensimmäinen askel kohti WooCommerce-verkkokauppaasi. Tilaa yrityksesi näköinen WordPress-verkkosivusto kampanjahintaan 1 999 €. Samalla voidaan räätälöidä tarpeisiisi sopiva verkkokauppa tai se voidaan tehdä myöhemmin.

Tarjous verkkosivustostasi sisältää 4 sivua, 2 lomaketta ja some-linkit sekä hakukone- ja nopeusoptimoinnin! Bonuksena hinta sisältää ensimmäisen vuoden webhotelli- ja domainmaksun, arvo noin 160 €.

WooCommerce-verkkokaupan perustaminen

Kuinka verkkokauppaprojekti etenee

1. Tehdään WordPress-kotisivut ja WooCommerce-verkkokaupan samalla alustalla ja ne ovat helppo käyttää.
2. Lisätään tuotteet joko manuaalisesti tai tuodaan excel-taulukosta. Jos valikoima on laaja, kannattaa jo tässä vaiheessa miettiä tuotteiden kategoriointi.
3. Valitaan maksujärjestelmä. WooCommercessa on vakiona perusmaksuvaihtoehdot, kuten pankkisiirto ja maksu noudettaessa. Nykypäivänä verkkokaupassa oletetaan olevan kattavat maksutavat aina mobiilimaksaminen mukaan lukien.
4. Valitaan maksuvälittäjä, joita ovat ovat mm. Bambora, BlueCommerce, Checkout Finland, Mash, Klarna, PayPal, Paytrail ja Stripe.
5. Verkkokauppias tekee sopimuksen valitun maksuvälittäjän kanssa.
6. Asetetaan toimituskulut. WooCommercessa on hyvät vakiotoiminnot yksinkertaisempien toimituskulujen asettamiseen. Lisäosilla onnistuu myös mutkikkaampien toimituskulujen hinnoittelu.

Kuten jo todettiin, nyt on aika panostaa kaupankäyntiin verkossa!

Viimeisimmät artikkelit

Jaa artikkeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Eikö
etsimääsi
löydy?