Hakukoneoptimoidut verkkosivut tuovat yritykselle uusia potentiaalisia asiakkaita.

Ennen kuin verkkosivuja aletaan rakentamaan, kannattaa miettiä, mikä niiden tarkoitus on. Kotisivut voivat palvella monella tapaa; tarjota tietoa yrityksesta tai yhteisöstä, sen tuotteista ja palveluista. Verkkokaupassa voidaan myydä tuotteita tai antaa mahdollisuus ajanvaraukseen verkossa, lähettää uutiskirjeitä. Kotisivut voidaan valjastaa myös keräämään yhteystietoja mahdollisista tulevista asiakkaista.

Tärkeää kuitenkin on löytää pääasiallinen tavoite sivuston olemassaololle, jolloin se voidaan suunnitella kohdentumaan juuri tähän tarkoitukseen ja kaikki sisältö tukee tarkoitusta.

Hyvät verkkosivut ohjaavat sisällöllään käyttäjän tai ostajan liikkeitä ja toimenpiteitä haluttuun suuntaan - tekemään ostos, ottamaan yhteyttä tai toimimaan jotenkin muuten halutulla tavalla. Verkkosivujen tekstisisältö, rakenne ja tavoitteet kulkevat yhtä matkaa vieden verkkosivujen vierailijaa kohden tavoitteiden toteutumista.

Verkkosivujen sisältö on ykkösasia, visuaalisuuskin tärkeää

Selkeä ja helposti ymmärrettävä verkkosivusto, joka sisältää kävijöilleen olennaisen tiedon yrityksen tai yhteisön tarjoamista palveluista ja tuotteista, pitää vierailijan sivustollasi. Nykyaikainen visuaalinen kokonaisuus ja sivuston looginen rakenne luovat uskottavuutta sekä antavat asiakkaalle positiivisen mielikuvan yrityksestä. Jos asiakas ei helposti löydä tarvittavaa tietoa tai jää epätietoiseksi yrityksesi toiminnasta, katoaa hän nopeasti muille sivustoille.

Sosiaalisessa mediassa - Facebook, Twitter, Instagram jne. - kannattaa tavoitella samaa visuaalista ilmettä kuin on verkkosivuilla. Näin täydennetään muistijälkeä yrityksestä ja pidetään sen imago yhtenäisenä.

Miksi pelkkä some-näkyvyys ei riitä

Sosiaalisessa mediassa pitää ja kuuluukin näkyä, mutta se ei pelkästään riitä. Yritys vailla verkkosivuja ei ole uskottava. Visuaalisesti korkeatasoiset, loogiset, käyttäjäystävälliset, sisällöltään asianmukaiset kotisivut kasvattavat luottamusta yritykseen. Ilman verkkosivuja menetetään myös hakukonenäkyvyys. Some-tileilläsi vierailevat usemmiten he, jotka jo tuntevat yrityksesi.

Hakukoneoptimoidut verkkosivut taasen tuovat yritykselle uusia potentiaalisia asiakkaita. Valtaosa ihmisistä palveluita tai tuotteita etsiessään käyttää internetin hakukoneita - katso Googlesta!

Huolella tehdyt kooditeknisesti virheettömät verkkosivut saavat myös arvostusta Googlessa, mikä lisää hakukonenäkyvyyttä. Luonnollisestikin nykypäivän verkkosivut ovat responsiiviset eli näkyvät kaikissa päätelaitteissa - pöytäkoneissa, tableteissa, älypuhelimissa - moitteetta. Tämä ominaisuus lisää myös sivuston arvostusta Googlessa.

Jotain, mutta hyvää, jonka päälle rakentaa

Alusta verkkosivujen toteutukseen kannattaa valita katsoen myös tulevaisuuteen. Korkeatasoinen alusta antaa mahdollisuuden lisätä sivustolle erilaisia palveluita myös myöhemmin. Saatat jossain vaiheessa esimerkiksi haluta perussivuston lisäksi verkkokaupan, varausjärjestelmän tai jotain muuta. Laadukas alusta myös tarjoaa sivustolla vieraileville miellyttävän käyttökokemuksen, lisäksi sisältö on helposti päivitettävissä.

Artiolla on vuosikymmenten kokemus verkkosivustojen ja -kauppojen toteuttamisesta. Suosimiamme alustoja ovat WordPress, Joomla! ja Magento.

Lisätietoja: Artio Oy, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., puh. +358 14 716 155.

0
0
0
s2smodern
SSL-sertifikaatti ilmaiseksi Ruuturouva-kotisivupakettiin

Se lukon kuva ja https://-merkintä kotisivujen osoitteen edessä - siis suojattu SSL-yhteys sivustoon - on jo ihan perusvaatimus jokaisella sivustolla, vaikka kyse ei olisikaan verkkokaupasta.

SSL-suojaus

Me Artiossa haluamme helpottaa ja jouduttaa suojatun yhteyden käyttöönottoja asiakkaidemme verkkosivustoissa ja siksi olemme jo vuosia tarjonneet kaupallista PositiveSSL-sertifikaattia kahdeksi vuodeksi edullisesti 57,00 € hintaan + ALV. Me haemme ja asennamme sertifikaatin, sekä konfiguroimme sivuston vastaamaan vain https-liikenteeseen, joten asiakkaidemme ei tarvitse itse tehdä mitään.

Ruuturouva-kotisivut ja SSL-sertifikaatti edullisesti samassa paketissa!

Kesän kunniaksi olemme paketoineet Ruuturouva-kotisivupaketin ja SSL-sertifikaatin siten, että saat nyt kesän ajan - elokuun loppuun asti - molemmat pelkän Ruuturouva-paketin hinnalla. Siis SSL-sertifikaatti ilmaiseksi! Katso lisätietoja mitä Ruuturouva pitää sisällään sekä lisäksi demo Ruuturouva-sivustostamme, joka on tehty WordPress-järjestelmällä.

Lisätietoja: Artio Oy, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., puh. +358 14 716 155.

0
0
0
s2smodern
Eduskuntatalon istuntosali peruskorjauksen jälkeen vuonna 2017, kuva: Tiina Tuukkanen

Edellytykset ehdokkaan läpimenoon eduskuntavaaleissa ovat paremmat, kun viestintään panostetaan ja se onnistuu toivotulla tavalla.

Panostuksen kohteet kannattaa miettiä tarkasti, koska usein sekä budjetti että henkilöresurssit ovat etenkin aloittavien poliitikkojen kohdalla pienet. Verratessa kustannuksia perinteisen printtimedia ja verkkomainonnan välillä, nousee näkyvyys verkossa kirkkaasti ykköseksi. Toimivat ja ajankohtaiset kotisivut tuovat ehdokkaalle uskottavuutta ja näkyvyyttä taukoamatta, kun taas mainos lehdessä on kertakäyttöinen ja usein rajatun yleisön saavutettavissa.

Laita ammattilaiset asialle

Ammattitaitoisesti tehdyt sivut ovat hakukoneoptimoidut eli ne nousevat erilaisia hakukoneita käytettäessä korkeammalle hakukoneen listauksissa. Optimointia voidaan tehdä sivujen rakenteessa, koodissa ja sisällön tuottamisessa. Nykyaikana on myös erityisen tärkeää, että sivusto on helposti käytettävissä myös mobiililaitteilla, kuten älypuhelimissa ja tableteissa. Tämä paitsi käyttäjän, myös hakukoneiden näkökulmasta.

Sisällön tuottaminen ja kampanjasivuston päivitys

Se, että pystyt itse muokkaamaan sivuston sisältöä ja reagoimaan tarvittaessa nopeallakin aikataululla esiin nouseviin kysymyksiin ja keskusteluaiheisiin, on välttämätöntä. Kampanjasivuston alustaksi kannattaakin valita julkaisujärjestelmä, jolloin voit itse toimia sisällöntuottajana ja jota on helppo käyttää.

Maailman suosituin julkaisujärjestelmä WordPress on helppokäyttöinen – siihen sen suosio perustuukin. Puollamme WordPressin valintaa lämpimästi ja käytämme sitä ehdokassivustojen toteutuksissa.

Blogi

Ehdokassivuston blogi on hyvä keino pitää sivu ajankohtaisena ja samalla korkeammalla hakukoneiden sijoituksissa. Esimerkiksi käytetyin hakukone Google arvottaa sivuja niiden tuoreen sisällön perusteella sen lisäksi, että se poimii sisällöstä hakuun sopivia sanoja. Blogia pitäisikin päivittää säännöllisesti.

Some

Sosiaaliset mediat ovat kustannustehokas ja toimiva tapa tavoittaa ihmisiä verkossa. Vuorovaikutteisuus luo aidomman yhteyden kuin pelkkä yksipuolisesti jaettu tieto. Kannattaa siis näkyä myös somessa. Suosituimpia sosiaalisen median kanavia tällä hetkellä ovat mm. Facebook, Youtube ja Twitter. Lisäksi kirjoittamaasi blogia voidaan pitää sosiaalisen median sovelluksena, mikäli siinä on kommentointimahdollisuus.

Kerro tarinasi

Mitkä ovat arvosi, minkä asioiden puolesta tahdot puhua, ketkä kuuluvat ajamiesi asioiden etupiiriin. Mieti, millaisia asioita lupaat - mitä asioita äänestäjä toivoo tapahtuvan, jos hän äänestää sinua.

Herättämiäsi tunteita ja tarjoamiasi ratkaisuja pitää katsoa äänestäjän näkökulmasta. Ehdokaskuvassa, kuten kaikessa muussakin kampanjaviestintään liittyvässä, tärkeintä on aitous.

Kuvita tarinasi

Eduskunta 2017 istumajärjestysKuvat ja videot tekevät sivuista ja tekstistä mielenkiintoisempaa ja monipuolisempaa myös silmäilevälle sivulla vierailijalle. Mitä tärkeämpi aihe on lukijalle, sitä pidempi voi teksti olla.

Vaaliteemat

Hyvä ydinviesti eli vaaliteema on lyhyt, tiivis ja kiteyttävä. Se on ymmärrettävä, selkeä, uskottava ja erottuva. Vaaliteemojen määrää kampanjassa kannattaa rajata, kokemuksen perusteella sopiva määrä on kolmesta neljään. Liian suuri teemamäärä nakertaa ehdokkaan uskottavuutta.

Slogan

Hyvä iskulause tiivistää oleellisimman perusviestin. Napakkuudessaan se auttaa viestin mieleen painumisessa.

Olemme apuna vaalikampanjassasi!

Visuaalisesti näyttävät, toimivat ja hakukoneoptimoidut verkkosivut vaalikampanjaasi saat meiltä. Jos esiintyminen somessa jännittää, olemme tukenasi. Pystymme toimimaan kiivaammallakin aikataululla, joten ennätät vielä mukaan kevään ”tuolileikkiin”.

Vuoden 2019 eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 14.4.2019, ennakkoäänestysaika 3. - 9.4.2019.

Tutustu Lotta Aholan ehdokassivuihin osoitteessa www.lottaahola.fi.
Tutustu Tarja Uusipaaston ehdokassivuihin osoitteessa www.tarjauusipaasto.fi.

Lisätietoja: Artio Oy, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., puh. +358 14 716 155.

0
0
0
s2smodern